Aanmelden/uitschrijven

U wilt zich uitschrijven als parochiaan en uitschrijven als lid van de Rooms-katholieke kerk per brief of formulier?
Uitschrijven als parochiaan en uitschrijven als lid van de Rooms-Katholieke Kerk gaat altijd via uw parochie. Of u dat per brief of het hieronder te downloaden voorbeeldformulier doet maakt niet uit. Het voorbeeldformulier geeft wel duidelijk aan wat u in ieder geval moet invullen. Stuurt u een bief dan moet daarin uiteraard dezelfde informatie staan. Zie ook het antwoord op de vragen 7, 8 en 9 bij vraag en antwoord.
Voorbeeldformulier uitschrijven

Altijd via uw parochie
Uitschrijven – maar ook opnieuw inschrijven – gaat altijd via de parochie. Als u er niet zeker van bent tot welke parochie u zich moet wenden, kunt u gebruikmaken van de website ‘Zoekparochie’. U hoeft slechts uw postcode op te geven.

NB: Een uitschrijvingsprocedure duurt gemiddeld zo’n twee maanden. Als u dus niet direct bericht krijgt op uw verzoek tot uitschrijving, betekent dit niet dat uw procedure niet is of wordt gestart. Pas na afronding ontvangt u bericht.

Parochie Lumen Christi

Nicolaasplein 2, 7591 MA Denekamp