Gregoriaans Herenkoor

5 juni 2024 | Ootmarsum

Twee gedenkwaardige samenkomsten

Biddagen Ageler Kruis Het Gregoriaans Herenkoor uit Ootmarsum beleefde in mei twee gedenkwaardige dagen, gekenmerkt door devotie en muzikaliteit. Op de derde biddag voor het gewas, die traditioneel wordt gehouden op de woensdag voor Hemelvaart, verzamelde het herenkoor bij het Ageler Kruis onder leiding van dirigent Herman Dissel. Deze bijeenkomst, gewijd aan het bidden voor allen werkzaam in de agrarische sector, trok zo’n viertig bezoekers die zich verenigden in gebed voor een voorspoedige oogst en een harmonie tussen opbrengst en milieu. Pastoraal medewerker, mevrouw Schraven, leidde de viering, waarbij de zegeningen van goed weer werden ontvangen en de avond werd afgesloten met een gezellig samenzijn onder het genot van koffie.

Hemelvaartviering Openluchtmuseum Op Hemelvaartsdag werd het Openluchtmuseum verlicht door de zon en het vrolijke gezang van vogels. Om 09:00 uur begon de viering met het Gregoriaans Herenkoor uit Ootmarsum en het mannenkoor uit Denekamp, onder leiding van dirigent Paulien Hermelink en organist Herman Dissel. Deze viering waar het gehele pastorale team van Lumen Christi voor ging, werd gekenmerkt door een groeiend aantal bezoekers, die de weg naar het Openluchtmuseum op deze speciale dag wisten te vinden. De serene omgeving van het museum, gecombineerd met de klanken van het gemeenschappelijk koor, creëerde een sfeer die vraagt om een jaarlijkse traditie te worden. De organisatie van deze samenkomsten was te danken aan de inzet van vele vrijwilligers.