Kerkgids

17 juli 2024 | Ootmarsum

Verhaal van de kerkgids

Maandag 24 Juni kwamen twee toeristen binnen die in Hoge Hexel verbleven. Maria Huisman en Maarten Janse, twee gitaristen die vroegen of ze mochten spelen in de kerk. Dinsdagmorgen 25 Juni kwamen ze terug om op de gitaar te spelen en te zingen. Een aantal liederen hiervan werden uitgevoerd in prachtige klassieke muziek. Samen spelen ze al 30 jaar in kerken en verzorgingshuizen en ook ondersteunen ze bij meditatieve momenten. Ze hebben ongeveer anderhalf uur prachtig muziek gemaakt. De kerk gasten bleven allemaal lange tijd zitten en genoten hier echt van. Maarten Janse komt uit Arnemuiden en Maria Huisman uit Middelburg. Het was erg leuk om te horen en te zien hoe zij de kerkgasten vermaakten. In de maanden April, Mei en Juni hebben meer dan 20.000 gasten onze kerk bezocht, dit wil toch zeggen dat de kerk nog wel echt leeft bij de mensen en toeristen die ons mooie stadje bezoeken!

Kerkgids Tonnie Lammerink.