Kinderactiviteiten

Kinderen, Kerst, Kerk

Kerstavond 24 december om 15.30 uur vieren we samen met kinderen dat Jezus geboren is. Dit doen we in de kerk waar weer op een eigentijdse manier het kerstverhaal wordt uitgebeeld door de Kinderkerk en kinderen.
Het thema is “De Postbode”. Ben je nieuwsgierig? Kom dan en dan kun je het zelf zien. Er wordt tijdens de bijeenkomst een collecte gehouden deze is bestemd voor de kerk maar omdat er zoveel kinderen zijn die het moeilijk hebben, hebben we dit jaar ook gekozen voor regionale goede doelen: de”Kraambank” (www.fundamentlosser.nl/kraambank-losser) en de “Verjaardagsbox” ( www.verjaardagsbox-losser.nl).
De kinderen worden via socialschool en FaceBook Kerkdelutte hiervan op de hoogte gebracht. Zo kunnen ze bv cadeautjes die ze met Sinterklaas gekregen hebben die dubbel zijn of ze niet mooi vinden meenemen naar de Kerstviering. Daar zijn afgevaardigden van De Kraambank en De Verjaardagsbox die ze graag in ontvangst nemen. Op de desbetreffende websites staat precies op wat ze inzamelen. Dus mocht ook u deze goede doelen willen ondersteunen vindt u daar de informatie. Of kom samen met je kinderen/kleinkinderen naar de viering op 24 december om 15.30 uur in de Plechelmuskerk.
Werkgroep Kinderkerk De Lutte

Adventstocht De Lutte

Zaterdag 16 december kunt u/jullie weer de Adventstocht lopen. Ook dit jaar zijn er weer Luttenaren die het kerstverhaal op mooie wijze uitbeelden in tafereeltjes rond de Kerk. Er kan gestart worden tussen 16.30 uur en 17.15 uur buiten bij de ingang van de kerk. Er gaan steeds groepjes van max 15 personen onder begeleiding op pad. Dit is zodat iedereen de tocht goed kan beleven en je op deze manier een Kerstgevoel krijgt. Dus staat er een grote groep, vermaak je dan zolang op de Kerstfair, die duurt van 15.00 tot 19.00 uur. Je kunt je dan later aansluiten voor de Adventstocht. (of je hebt hem al gelopen!) Iedereen is van harte welkom.

Werkgroep Adventstocht