Meehelpen

In onze geloofsgemeenschappen zijn honderden vrijwilligers actief, zij leveren een grote bijdrage aan het reilen en zeilen in en rondom de kerk.

Even eruit, andere mensen ontmoeten, op een andere manier je talenten inzetten, iets voor een ander willen betekenen, samen iets leren, plezier maken en het leven beleven, handen en voeten geven aan je geloof; deze en nog veel meer zijn allemaal redenen die mensen opgeven om vrijwilligerswerk te doen. Dat kan ook bij ons op verschillende manieren, soms bind je je langdurig aan een project, soms aan een eenmalig project.

Zingen in een koor, prachtige bloemstukken maken voor in de kerk en op het altaar, een jong gezin voorbereiden op het heilige Doopsel van hun pasgeboren kindje, het organiseren van de kleuterkerk en kinderactiviteiten. Er zijn vrijwilligers, die een goed geoliede communiewerkgroep vormen om jaarlijks er voor te zorgen, dat tientallen communicanten in een prachtige, plechtige Eucharistieviering voor het eerst de communie ontvangen. Vrijwilligers, die het Vormsel voorbereiden of met elkaar een actieve kerkpoetsclub vormen, werken als acoliet of als lector, die zieken bezoeken, zorg dragen voor de ouderen en gehandicapten onder ons. Daarnaast zijn er mensen die zorgen voor de administratie in de verschillende secretariaten, de financiële huishouding op orde houden en zorg dragen voor onze gebouwen. Zo zijn er ook mensen die met een leuke groep de begraafplaatsen verzorgen en de tuinen rond onze kerken.

Heb je belangstelling om mee te helpen bouwen aan onze kerk, meld je dan bij het secretariaat van de plaats waar je woont, of het algemeen secretariaat of bij één van de pastores.

Preventiebeleid van de R.K. Kerk in Nederland

Als parochie Lumen Christi volgen wij het preventiebeleid inzake seksueel misbruik en grensoverschrijdend gedrag in de Rooms Katholieke Kerk zoals vermeld op de website www.rkkerk.nl. Dit beleid is via onderstaande link te bekijken: www.rkkerk.nl/praktische-informatie-voor-bisdomparochie/preventiebeleid/