uitreiking Paaskaars

2 april 2024 | De Lutte

Met Pasen vindt in De Lutte traditiegetrouw de uitreiking van de paaskaars van het afgelopen jaar plaats aan iemand die bijzondere verdiensten heeft verricht voor de geloofsgemeenschap. De paaskaars d
werd door de voorzitter van de lokatieraad Ellen Visschedijk aan Maria Wolbert uitgereikt voor haar vele vrijwilligerswerk onder andere als voorzitter lokatieraad. In de periode van de afgelopen 12 jaar heeft ze samen met Jan Welhuis en de kerkhofploeg de herinrichting van het kerkhof opgepakt en en is achter op het kerkhof een urnenmuur gebouwd.  Ook is de aangrenzende Calvarieberg verplaatst naar de zijkant v.h. kerkhof samen met het strooiveld en werd de aula aangepakt. Naast de bestuurlijke reguliere beslommeringen heeft Maria zich samen met René Grote Beverborg en Gerard Pross de afgelopen jaren met veel passie en energie ingezet voor de herinrichting van het centrum en kerkplein en de verbetering van de waterhuishouding in het kerkebos. Naast haar vele bestuurlijke taken, het eigen bedrijf en een groot gezin een hele prestatie.