Koffie en/of thee na afloop van een viering in de kerk.

17 september 2024 | Ootmarsum

Wat wordt het vervolg????

Al geruime tijd wordt er elke 3e zondag van de maand na afloop van de viering van 9 uur koffie en/of thee geserveerd in de pastorie aan het kerkplein no. 3 te Ootmarsum. Dit fenomeen werd o.a. door Jan Rosenhart en Frans Tillemans in het leven geroepen. Het is niet alleen om de koffie of thee te doen, nee het is vooral ook bedoeld om ook met elkaar in gesprek te raken. Zo langzamerhand kunnen we stellen dat de belangstelling echt groeiende is. Nu zijn het veelal de oudere kerkbezoekers die aansluiten voor een kop koffie of thee. Het hele project zou nog heel veel meerwaarde kunnen krijgen als ook de 50 plussers zouden aanhaken, maar ook anderen, van welke leeftijd dan ook, zijn van harte welkom. Er zou een prachtige wisselwerking kunnen ontstaan. Echte senioren hebben behoefte aan een praatje en soms zitten ze met een klein probleempje dat in een gesprekje zo kan worden opgelost. De 50 plusser kan een luisterend oor bieden en daarmee een bijdrage leveren aan een levendige geloofsgemeenschap want dat zijn we gelukkige nog. Echte senioren kunnen een stuk levenservaring delen. Wellicht kan hieruit naar de toekomst iets moois groeien waar iedereen profijt van heeft. We zouden daarom iedereen willen oproepen: kom op zo’n zondagochtend eens een keer langs voor een kop koffie of thee. Niets is verplicht maar het kan voor alle partijen zo waardevol zijn.

Op 22 september na afloop van de oecumenische viering van 9.00 uur is er ook koffie of thee, komt u ook?