OPKNAPBEURT UITKIJKPOST KERKEBOS

20 maart 2024 | De Lutte

In overleg met het parochiebestuur en de locatieraad is zaterdag 16 maart jl. gestart met het herstellen van de houten uitkijkpost achter in het kerkebos. De uitkijkpost is in 2010 aangelegd met het destijds uitgevoerde onderhouds- en vernieuwingsplan van het bos. Enkele jaren daarvoor had Natuurmonumenten besloten het weiland achter het bos te verschralen en te ontwikkelen tot een afwisselend natuurgebied. Om van dit alles te kunnen genieten is toen deze post gebouwd.In het kader van NL DOET 2024 heeft een groepje Lutter heren aangeboden de inmiddels noodzakelijke opknapbeurt uit te voeren. Deze mannen trekken er zondagochtend regelmatig op uit voor een wandeling en pauzeren na afloop dikwijls bij de uitkijkpost. Vandaar dit leuke aanbod. Omdat het infobord dat destijds bij het platform is geplaatst vernield is, is de locatieraad met Natuurmonumenten in gesprek over een nieuw te plaatsen, duurzaam bord met informatie over zowel de natuur in de Elfterheurne als het kerkebos.
Heren bedankt voor jullie inzet!
Bestuur stichting Kerkebos