Mededelingen van locatieraad en Pastoraatsgroep

14 maart 2024 | Ootmarsum

Parkeren op het kerkplein, (tussen pastorie en kerk) uitsluitend voor kerkbezoekers om een viering bij te wonen. Er zijn met de gemeente afspraken gemaakt omtrent parkeermogelijkheden voor kerkbezoekers tijdens vieringen in de Simon en Judaskerk te Ootmarsum. Onder vieringen verstaan we de normale weekendvieringen op zaterdag en/of zondag, maar ook een avondwake of afscheidsviering en eveneens een uitvaart- of een huwelijksviering maar het kunnen ook doopdiensten zijn. Nomaliter is het beschikbare gedeelte van het kerkplein met paaltjes afgesloten. Deze paaltjes worden doorgaans voorafgaand aan een viering verwijderd en na afloop van een viering worden teruggeplaatst. Het is dus van belang dat u na afloop van een viering weer direct met uw auto vertrekt. Deze ruimte is echter beperkt. We vragen dan ook deze parkeerplekken zoveel mogelijk beschikbaar te houden voor mensen voor wie dat min of meer noodzakelijk is. Bent u goed ter been, parkeer dan uw auto elders! Vaak is het maar een klein stukje lopen naar de kerk. Parkeert u op het kerkplein buiten de geboden mogelijkheid dan riskeert u een boete. We hopen dat iedereen zich aan deze afspraak gaat houden. Er zijn onder voorwaarden ook weer parkeermogelijkheden ter hoogte van de huidige bibliotheek. Let hierbij wel op de beperkingen.

Belangrijke info- en meedenkavond over de toekomstmogelijkheden van onze kerk.
Beste mensen, we nodigen u graag uit om op maandagavond 15 april om 19.30 uur in de zaal van Het Damast met ons van gedachten te wisselen over de toekomst van onze kerk en met name ook het kerkgebouw. We vinden het erg belangrijk ook uw mening te horen in deze belangrijke kwestie. Onze kerk is en moet het centrum van onze gemeenschap blijven. De avond begint met een korte uiteenzetting van locatieraad en pastoraatsgroep waarna het woord aan u is. Uiteraard is er gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar van gedachten te wisselen. We hopen velen van u te mogen begroten. Noteer de datum 15 april aub!