AANMELDING VORMSEL 2024-2025

10 september 2024 | Rubriek

Beste ouders,

uw kind is dit jaar begonnen in groep 8. Het laatste jaar op de basisschool, voor het de overstap gaat maken naar de middelbare school. Een spannend jaar waarin keuzes gemaakt worden. Ook vanuit de geloofsgemeenschap willen wij uw kind begeleiden en een steun in de rug zijn op weg naar de toekomst. U kunt uw kind daarom weer aanmelden voor de voorbereiding op het vormsel. Na de doop en het ontvangen van de eerste heilige communie is de  vormselplechtigheid de bevestiging van deze eerdere sacramenten.

Hulpbisschop Woorts zal de kinderen het sacrament van het vormsel toedienen in de Nicolaaskerk in Denekamp op zondag 16 maart om 10.30 uur, bij voldoende deelnemers zal er een extra viering worden ingepland op zaterdagavond 15 maart om 19.00 uur.

De voorbereiding op het vormsel vindt – bij voldoende deelnemers – zoals altijd plaats in de kerken in De Lutte, Ootmarsum en Denekamp. Deze voorbereiding start in november 2024 en loopt door tot  in maart 2025.

Meer informatie hierover volgt op de informatieavonden. Deze vinden plaats -bij voldoende deelnemers- om 19.30 uur op

• maandag 7 oktober in De Lutte,
  • dinsdag 8 oktober Ootmarsum,
  • donderdag 10 oktober Denekamp

In groep 8 krijgen de jongens en meisjes een brief mee via de basisschool waarop zij aangemeld kunnen worden voor de voorbereiding op het vormsel. Maar ook kinderen van niet katholieke scholen of uit de brugklas kunnen zich aanmelden; in dat geval via het parochiesecretariaat (secretariaat@lumenchristi.nl).

De definitieve aanmelding kan via https://parochielumenchristi.nl/vormsel/

Er wordt aan de ouders een eigen bijdrage gevraagd van 50 euro; dat is inbegrepen de werkmap, materiaal voor de bijeenkomsten en het bezoek aan de zusters in Denekamp.

Volwassenen die gevormd willen worden kunnen zich rechtstreeks melden bij leden van het pastoraal team. Met hen wordt een persoonlijk gesprek gehouden en worden afspraken gemaakt over de invulling van de voorbereiding. Ook mensen die lid willen worden van de R.K.-Kerk, of gedoopt willen worden kunnen een afspraak maken met het pastorale team, of zich aanmelden via secretariaat@lumenchristi.nl